Kaotisk start på dagen.
Mandag skulle hele skolen på løb. Det startede med kaotisk stemning, men det endte med at blive en hyggelig dag.
Foto: Anna Hansen |
Mandagens aktivitet var et stort løb for hele skolen. Eleverne var blevet delt ind på hele 40 hold med ca. 9-12 på hvert hold. Dagen startede med at hele skolen blev samlet ude på mellemtorvet, hvor alle fik informationer om dagens forløb. Det handlede om at hvert hold blev sendt ud på et lille løb. Der var fire kategoriger; fotoløb, teambuilding, opgaveløb og gps-løb.
Bordene
Efter lærernes introduktion blev holdene sendt hen til deres bord. Der var 4 hold om hvert bord, f.eks. hold 33, 34, 35 og 36. Hvert bord havde en kontaktlærer, som de skulle kontakte hvis der gik noget galt, og så skulle holdene desuden få udleveret opgaver af deres kontaktlærer. Fra bordene blev eleverne delt ud på deres hold, og så blev de sendt ud på hver deres post/løb.
Kaos
Kaos
Nogle hold gik da de troede at de var fuldtallige, men nogle må ikke have fået deres holdkammerater med, for pludselig stod der nogle små piger, hvis hold var smuttet uden dem. De blev sat på et andet hold, som endnu ikke var blevet sendt af sted, og så gik det godt alligevel.
Gps-løb
Skrevet af Lærke Vandaele Møldrup
Gps’er i undervisningen er blevet en del af hverdagen på Kibæk skole. I tværsugen skulle eleverne på løb med en gps i hånden. Rundt omkring i byen skulle de finde poster med gps’en.
Gps-løb
Skrevet af Lærke Vandaele Møldrup
Gps’er i undervisningen er blevet en del af hverdagen på Kibæk skole. I tværsugen skulle eleverne på løb med en gps i hånden. Rundt omkring i byen skulle de finde poster med gps’en.
Foto: Anna Hansen |
Nogle af eleverne fra holdene, sad hjemme på skolen med deres mobiler i hånden, de sad og ventede på svar, på enten sms eller så ringede de. Mens resten af deres hold, var ude at finde posten med deres gps. Nogle af posterne lå i buske, andre i træer eller i skoven. En af gps posterne var omme på Møllegården.
Enkelte elever var plaget af tekniske problemer med gps’er der hurtigt gik tør for strøm. Andre kæmpede med gps’er der ikke virkedede optimalt ikke fra starten, men trods startvanskeligheder blev posterne fundet.
Teambuilding
Skrevet af: Nichlas Kolmos Eichler
Teambuilding
Skrevet af: Nichlas Kolmos Eichler
En af kategorierne på dagen var team building. Det handlede om at hjælpe hinanden.
En af de mange opgaver var på dagen var team building. Her skulle de ældre elever hjælpe de yngre over åen via en snor, som var bundet mellem to træer på hver side af åen. De mindste elever skulle have sikkerhedssele på, så de ikke faldt i. Derefter skulle man få hele holdet over på den anden side igen. På den måde hjælpes de ad med at klare opgaven.
Andre teambuilding opgaver var mælkekassestabling, hvor man skulle hejse en person op på nogle kasse. Dem der fik stablet flest kasser fik stablet 15 kasser oven
på hinanden.
Højt til vejrs
I en lysning i skoven havde tre ældre elever ansvaret for en post, hvor der kunne klatres i træer. En af dem er klatring, hvor man skal bestige et træ. Træerne var delt op i kategorier efter størrelse, så der var træerne til både de mindste og ældre elever.
En anden post hed spindelvæv, hvor træer som var bundet sammen med en masse snorer som i et spindelvæv. Opgaven gik ud på at få alle fra holdet igennem snorerne.
På løb i Kibæk
Mobiler i undervisningen
Skrevet af: Laus Wolsing Wullum
På Kibæk skole startede eleverne med at få udleveret tre billeder af kendetegn i Kibæk. Opgaven var derefter at finde og tage et billede med alle holdmedlemmerne ved statuen/mindestenen som bevis. Brugen af medieredskaber som mobiler og kameraer gjorden opgaven moderne og interessant for eleverne. Desuden fik eleverne meget motion og sollys ved at gå fra den ende af Kibæk til den anden.
Elever fra sted til sted.
Skrevet af: Lise Holt Knudsen.
Eleverne skulle til opgaveløbene rundt i byen og løse opgaver om forskellige ting omkring Kibæk. Ved sognehuset skulle børnene fortælle, hvad sognehuset bliver brugt til. Her er der kirkekor, børnegudstjenester, minikonfirmant og konfirmantundervisning. Læreren der stod ved posten, som var Rikke Onsberg, skulle give dem point fra 1-10, efter hvor godt de havde klaret sig.
Ved plejehjemmet stod lærer Lone Facius og bød velkommen til posten. Opgaven var at komme med en masse eksempler på, hvordan man kan se, at Kibæk plejehjem er et nyt plejehjem. Børnene kom blandt andet med eksempler som glasindgang, markiser, sprinklere og nyt tag. Der var også poster ved Alhuset og varmeværket. Også møllen, stationen, rådhuset og det gamle mejeri i Nygade fik besøg af elever fra Kibæk skole.
Posten længst væk var helt ude ved Assing Kirke.